неділя, 18 вересня 2011 р.

День перший. Велопохід 1 к/с Севастополь-Владиславівка (17.09.11-26.09.11).

Далі буде викладено те що передувало походу, було у поході і відбулося по його закінченні. Усі фото, події і факти реальні, хоча ... ну можливо невеличка крапля з них було вигадано

До початку походу...

17.09.11, у день коли я повинен був вирушити на з/вокзал, зранку я поїхав з сім'єю купатися на Вишенське озеро. Це купання для моєї сім'ї мало статус або відносилося до моржування (я почав звикати до поступової зміни температури води з початку вересня цього року). Після купання, коли я повернувся додому знаючи що в мене вдосталь часу (квитки були куплені на потяг, який відходив о 16:25), я іще планував маршрут, "грався" з мапами для GPS і т.п.
Десь по 12:00 я вирішив іще раз передивитися велосипед і пішов у підвал. Метою було підтягнути шприхи, перевірити чи все більш-менш працює і змастити ланцюг. Вимив ланцюг, і поки він підсихав я з'ясовував що щось "тиркає" у задні втулці. Робити нічого - розкручую. Один з конусів мав виїмку! Пошук конуса мене завів у маг. "Велоліга" о 13:45! Хвилинки тікали! Завдяки гарним людям і моєму везінню знайшовся б/в конус, який підходив на мою вісь. 14:00 - я збираю задню втулку. Регулювання конусів не така проста річ, а ще й хвилинки тікають... О 14:30 вел зібраний, ланцюг змащений, я біжу наверх - митися і обідати. Ну а далі все вже було легше...

Учасники майбутнього походу зустрілися як годиться на з/вокзалі.

Сергій Годован, механік, замикаючий.

Олег Білий, лікар, писар.

Олег Коваленко, завгосп.

Коваль Валерій, керівник походу, фотограф.

Там вже були зроблені перші фото.
Згодом завантажилися у потяг і о 16:30 рушили до першої зупинки. Пересадка була в нас на станції ім. Т. Г. Шевченко.
У потязі я з'ясував що план походу я не встиг роздрукувати! Тобто план кожного дня з описаними стоянками, обідами і варіантами проїзду залишився у Гуглі! О, треба знайти інтернет і роздрукувати! О 21.37 прибули на ст. ім. Т. Г. Шевченка.

Вже на станції о 22:15 після багатьох спроб знайти сервіс-центр з інтернетом вдалося з'ясувати, що у 5 хв. від з/станції знаходиться інтернет-кафе. Мені ЗНОВУ щастить! Кафе відчинено, працює і ... має принтер, який швидко роздрукував план походу.

Також ми мали змогу побачити гарний екземпляр старої техніки на п'єдесталі, яку було встановлено до 100 річчя відкриття вузлової станції ім. Т. Г. Шевченка у 1976 році:

О 23:14 знову завантаження речей, тепер вже на потяг до Севастополя - і можна влягтися спати.

Під час походу...

День перший: неділя, 18.09.2011.

Потяг зупинився у Севастополі о 12:57. Вивантаження з потягу пройшло без проблем.

На вузькому пероні зібрали велосипеди, Сергій поміг Олегу Білому налаштувати передні гальма.
13:40 рушили на виїзд з перону - прямо на північ і далі - оминаючи будівлі вокзалу праворуч - на вокзальну площу.
13:45 сфотографувалися біля входу у з/вокзал.

13:50 рушили по маршруту до Херсонесу, який знаходиться на вул. Древній.
14:15 [6,22] зупинка біля кіоску (купляли воду). Частково дорога проходила провулками, які мали ґрунтове покриття.
14:24 [7,3] Херсонес. Витрачати час на оглядини залишків древніх споруд ми не стали, хто хотів зробили декілька фото.

14:28 рушили далі. Після відвідин Херсонесу ми рушили до моря - прямо на південь.
14:35 [8,4] під час руху на виїзд з Севастополя зробили зупинку біля магазину  "Експрес" на закупівлю продуктів на обід.
14:52 продовжили рух.
15:11 [13,47] перепочинок після підйому 4 хв. і продовження руху.
15:27 [18,46] перепочинок 2 хв. і продовження руху.
15:35 [18,8] рухаючись вздовж моря намагалися зробити зупинку біля з'їзду до моря (недобудована дорога у скелі - з'їзд до моря), але нас на в'їзді не пустила охорона.
15:48 [20] зупинилися на обід біля маяку.  З кручі відкривається гарний вид у обидва боки вздовж узбережжя. Зліва (якщо стояти лицем до моря) знаходиться бухта Олександри (від Балаклави).

Під нами - скеля "Утюг".

Поблизу розташоване кафе зі столиками. За одним з таких столиків ми сіли і пообідали.

Море було близько і далеко одночасно. В обід не купалися бо не було бажання спускатися. Спуск до води зайняв би дуже багато часу, вже не кажучи про підйом.
Іще у потязі ми домовилися чергувати таким чином щоб у кожній парі була людина, яка може впоратися з пічкою і приготуван ням страви. Бо де-хто з нас мав сумніви щодо своїх здібностей на початку походу .
Першими чергували я і завгосп. На обід було хліб, майонез, кетчуп,ковбаса,сир на загал, традиційно були роздані сухофрукти у кількості ~90 г на людину.
В майбутньому треба брати менше горіхів (або частково замінити їх на сухофрукти) бо така кількість горіхів, яка була використана для норми все ж таки важка для шлунку.

16:28 рушили у напрямку Свято-Георгіївського монастиря. У ньому по плану ми повинні були набрати води на стоянку. Інших джерел води з під'їздом (так щоби не спускатися сходинками) по маршруту поблизу від стоянки не було.
Хоча можливо у селищі, яке ми вже проїжджали безпосередньо перед зупинкою на ночівлю, можна було б спитати про воду.
16:36 [23] перепочинок 3 хв. і продовження руху.
16:58 [24] зупинка 4 хв. на бухтою, зліва - скеля Святого Явління,

справа - скелі Орест і Пілад та м. Фіолент.

17:09 [25] проїхали на територію монастиря крізь браму.
17:12 [26] зупинилися на спуску перед сходинками.

Висота над рівнем моря - 200 м. У цьому місті розташовані старовинні сходинки до моря. Їх кількість складає більш ніж 800 шт. Нам довелося бачити людей, які піднімалися від моря цими сходинками. Судячи з їх вигляду це дуже складний піший підйом. Кут підйому місцями складає 4 градуси і висота сходинки іноді у два рази вища за звичайну у багатоповерховому будинку.
Ми спустилися невеличкою кількістю сходинок з пляшками до джерела, яке розташоване безпосередньо біля самого монастиря.

Воду набирали на стоянку і на початок наступного дня - до обіду.
17:34 рушили шукати місце ночівлі. По плану до місця ночівлі залишалося менш ніж 10 км.
17:47 [28,3] виїхали на ґрунтову дорогу.
17:50 [28,7] повернулися на асфальт.
17:56 [29,86] перепочинок 3 хв. і продовження руху.
18:08 [30,2] об'їжджаємо ворота забороненої зони зліва і починаємо рух ґрунтовою дорогою.
18:13 [30,9] повернулися на асфальт.
18:16 [31,98] зупинилися з метою оглянути майданчик, нарвали шипшини, спостерігали розвалини будівель і асфальтовий майданчик десь 80х30 м. Підійде для розбиття табору на 3-6 наметів.
18:27 [32,2] виїхали на ґрунтову дорогу.
19:03 [32,9] {297} врешті решт зупинилися на ночівлю на вершині пагорба у східній частині території, яка підпорядковується місту Севастополь. На мапі це трохи нижче селища Флотське - перед Балаклавським кар'єром. Раніше у цьому місці була якась будівля, вкопана у землю - судячи із залишків стін і шматка асфальту, який давав можливість поставити намети на рівному. Місце ночівлі було вибране також з урахуванням захисту від вітру, який підсилився на ніч. Намети розбили просто на асфальті.

Сергій мав специфічні потреби у плані харчування, які спричиняли роздільне (у два заходи) приготування підсмажки для гарячої страви. Іще у Вінниці завгосп наполягав на включенні у склад круп кукурудзяної крупи, яка йому дуже до вподоби. От ми її і спробували готувати у поході.
Певно ми не знайшли нормального способу її приготування, бо час витрачений на приготування призводив лише до того, що крупа все одно залишалася недовареною, навіть після замочування на всю ніч.
Після 20:00 почали готувати вечерю на пічці, яку рік тому за допомогою доброї людини я виготовив з трилітрового відра (це окрема тема).

Пічка споживає значно менше дров, тримає тепло, має значно вищий ККД на вітрі або прогоні ніж таганок або відкрите багаття і сама по собі не важка під розмір 2х літрової каструлі. Гарно підходить для приготування їжі на кількість людей від 3х до 6и чоловік. Завдяки пічці ми витрачали на процес приготування значно менше часу і дров ніж це було б із багаттям.
Зварили бараболю, зробили підсмажку, довго варили кашу і нарешті втомившись від процесу додали тушонку і розклали її по тарілках з підсмажкою.
Десь після 21 години сіли вечеряти. Повечеряли, випили чаю із печивом.
У цей день я взнав що Сергій захворів і вже хворим поїхав у похід. Наш лікар знайшов у аптечці антибіотик (в Сергія була температура, а вдома він вже лікувався більш легкими ліками) "нурофен" і дав прийняти ліки хворому.
Також щодня лікар увечері після вечері видавав нам вітаміни "ундевіт" і "вітамін С". Відповідно перше - для відновлення запасу вітамінів у організмі і друге - для зняття втоми у м'язах.
22:15 Відбій.

Вночі дуже добре відчувалася перевага розташування табору у низині - сильний вітер майже не торкався наметів. Підйом за планом - для чергових о 6:00. Для інших - о 7:00 або раніше якщо буде приготований сніданок.